Biegając nie zapominaj o innej aktywności ruchowej

Zaczynając biegać robimy to bardzo często dla zdrowia, albo w ogóle dla poprawienia kondycji organizmu, lepszego samopoczucia itd. Później, jeżeli tylko przetrwamy pierwszy okres, przez wielu biegających uważany za najtrudniejszy, bardzo często zdarza się, że ta wykonywana w pierwszej chwili często z musu, czy po prostu z zewnętrznych pobudek np. by być w jakiś określony sposób postrzegany przez innych, czynność wciąga do tego stopnia, że człowiek nie wyobraża sobie bez niej życia. Często bieganie zastępuje na tym etapie jakąkolwiek aktywność fizyczną, a dzieje się tak z kilku prostych powodów, takich jak brak czasu na cokolwiek innego w momencie, kiedy treningi biegowe pochłaniają niemal cały czas wolny, czy brak sił na inną aktywność. W wielu przypadkach, a sporty wytrzymałościowe, do których obok pływania i jazdy na rowerze należy bieganie są tego najlepszym przykładem, wyczynowe uprawianie sportu, czym stają się treningi np. sześć dni w tygodniu, powoduje zamiast wzrostu energii całkowite z niej wypranie. W takim przypadku tylko zainteresowany może określić jak wiele znaczy dla niego sport i gdzie go to wszystko zaprowadzi. Co jednak istotne, nie ważne jaką da sobie odpowiedź, taki sam jednostajny ruch prowadzi do nadmiernego zużywania się kośćca i stawów i powinien być na przemian aplikowany organizmowi z inną aktywnością np. jazdą na rowerze, czy najlepiej nieobciążającym stawów pływaniem. Tak przynajmniej twierdzą eksperci w temacie biegania.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj na moim serwisie z kategorii zdrowie, jestem lekarka z długoletnim doświadczeniem! Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj szereg rad, które pomogą i w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia!
error: Content is protected !!