Bieganie – krótszy czy dłuższy dystans

Jak będziemy mogli zauważyć, bieganie to ten rodzaj sportu, który cieszy się całkiem dużym powodzeniem, szczególnie u ludzi w młodym wieku. Jednak nie każdy ma na tyle odwagi i samodyscypliny, by wytrwać w postanowieniu uprawiania tego sportu regularnie przez cały rok. Co prawda można na początku popełnić kilka poważnych błędów, które będą miały wpływ na to, że uznamy, iż bieganie to nie jest czynność dla nas. Jednym z nich jest złe wyznaczenie sobie dystansu, na jakim będziemy na co dzień biegać, czyniąc go przeważnie zbyt dużym, przez co będziemy stopniowo coraz bardziej się zniechęcać do uprawiania tego sportu. Wybór dystansu, jaki trzeba przebiec w danym dniu należy rozważnie przemyśleć, ponieważ nie może być ani zbyt mały, ani zbyt duży. Jeśli przebiegniemy zbyt mały dystans, nie będziemy za bardzo zmęczeni, ale też taki trening nie będzie przynosić większych rezultatów, co może nawet negatywnie wpłynąć na nasze poczucie własnej wartości. W przypadku, kiedy dystans będzie zbyt duży, prawdopodobnie minie bardzo dużo czasu zanim uda nam się go przebiec bez zatrzymywania się na zaczerpnięcie oddechu. Przebiegnięcie zbyt dużej odległości może się też negatywnie odbić na zdrowiu, szczególnie jeśli będziemy podchodzić do biegania ambitnie i za wszelką cenę będziemy starali się dobiec.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj na moim serwisie z kategorii zdrowie, jestem lekarka z długoletnim doświadczeniem! Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj szereg rad, które pomogą i w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia!
error: Content is protected !!