Jakie dystanse na początku biegania

Często zaczynając uprawiać jakąś dyscyplinę sportu rozpiera nas energia i mamy skłonności do przesady. Tymczasem na samym początku lepiej jest systematycznie, powoli zwiększać tempo i intensywność ćwiczeń, by nie doprowadzić do przetrenowania i skurczy mięśni. Z kolei w dyscyplinie sportowej, jaką jest bieganie dobrze jest zaczynać od niewielkich dystansów i za każdym kolejnym treningiem je zwiększać. Powoduje to kolejną motywację i zapał do biegania. Przed każdym treningiem powinniśmy również wykonywać solidną rozgrzewkę, by mięśnie przyzwyczaiły się nieco do wysiłku i by uniknąć ryzyka wystąpienia skurczy. Jeśli wcześniej nie uprawialiśmy czynnie żadnej dyscypliny sportowej, na samym początku lepiej jest zaczynać od niezbyt dużych odległości, które w miarę upływu czasu będziemy mogli zwiększać. Dodatkowo dobrze jest wcześniej poczytać nieco o tym, jak odpowiednio biegać i w jakie obuwie warto zainwestować. Jeśli możemy sobie na to pozwolić ze względów finansowych możemy również skorzystać z kilku lekcji u osobistego trenera, który będzie mógł podzielić się z nami swoją wiedzą i pokazać nam, w jaki sposób powinniśmy trenować. Pamiętajmy, że przez nieodpowiednie wykonywanie ćwiczeń możemy doprowadzić do różnych kontuzji i uszkodzeń ciała, których z pewnością każdy z nas wolałby uniknąć.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj na moim serwisie z kategorii zdrowie, jestem lekarka z długoletnim doświadczeniem! Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj szereg rad, które pomogą i w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia!
error: Content is protected !!