Spiesz się powoli, czyli o bieganiu raz jeszcze

Kiedy zabieramy się za bieganie, warto zastanowić się nad celami jakie chcemy osiągnąć, rozpoczynając tego rodzaju aktywność fizyczną. Nieważne jednak, jakie by one nie były, dobrze jest przygotować się do zagadnienia najpierw od strony teoretycznej. Nie tak znów mało osób decydujących się na bieganie nie ma zielonego pojęcia, na czym ta dyscyplina polega i albo w ogóle nie ma zamiaru poznawać zdania doświadczonych w tej dziedzinie specjalistów, albo w trakcie pobieżnej lektury na ten temat, dochodzi do wniosku, że w ich sytuacji sprawa wygląda odrobinę inaczej, bo – i tutaj następuje wyliczenie powodów, dla których systemy pasujące do wszystkich nie przystają do tej osoby. Dla każdego bieganie jest czymś odrobinę innym. Jeden biega by zredukować stres – nie istnieje chyba lepszy sposób, niż właśnie aktywność fizyczna, drugi, by schudnąć – i znowu ćwiczenia aerobowe, jakim jest bieganie przyjdą z pomocą o ile będzie towarzyszyć im odpowiednia dieta. Inni będą chcieli sobie lub innym coś udowodnić, będzie to dla nich swego rodzaju walka z własnymi słabościami, czy próba charakteru. Niestety właśnie tych ostatnich najczęściej dotykają wszelkiego rodzaju kontuzje, czy urazy. Duże ambicje oznaczające w praktyce ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki i bicie życiowych rekordów, co w dyscyplinie wymagającej dużej cierpliwości niekoniecznie musi się sprawdzać i prędzej czy później doprowadzi do zmęczenia materiału, a w końcu do kontuzji. To właśnie okazywanie cierpliwości powinno być dla takich osób walką z własnymi słabościami – nie nadmierne eksploatowanie własnego ciała.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj na moim serwisie z kategorii zdrowie, jestem lekarka z długoletnim doświadczeniem! Mam nadzieję, że znajdziesz tutaj szereg rad, które pomogą i w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia!
error: Content is protected !!